Przejdź do treści

Wieloetapowość windykacji

Zwykle przyjmujemy, że rozrachunek windykowany jest serią do 7 komunikatów, o ile pojawi się we wszystkich przedziałach przeterminowania. Zwykle wygląda to następująco:

  • 2 dni robocze przed płatnością: SMS o zbliżającym się terminie płatności,
  • w terminie rozrachunku: E-mail z informacją, że dziś należy zrealizować przelew,
  • 7 dni po terminie: przypomnienie pierwsze (SMS+E-mail),
  • 14 dni po terminie: przypomnienie drugie (SMS+E-mail),
  • 21 dni po terminie: monit ostateczny (SMS+E-mail, telefon),
  • 30 dni po terminie: ostateczne wezwanie polubowne do zapłaty (E-mail, telefon),
  • 45 dni po terminie: wezwanie przedsądowe do zapłaty (E-mail, telefon, pismo).

Nasze procedury oparte są o wieloletnie doświadczenia dyrektorów finansowym. Nie oznacza to jednak, że nie możesz ich zmienić.

Opóźnione płatności od klientów?

Zapisz się do newslettera PayTiq i daj sobie pomóc.