Weryfikacja skuteczności windykacji polubownej
Efektywna windykacja przypominawcza nie polega jedynie na wysyłaniu wiadomości z prośbą o zapłatę – kluczowe jest również monitorowanie jej skuteczności i dostosowywanie działań na podstawie uzyskiwanych wyników. Zwykle przyjmujemy następujące wskaźniki, które warto monitorować:
- średni poziom przeterminowania – zarówno w zakresie ilości jak i wartości rozrachunków – zarówno ogólny, jak i w przedziałach przeterminowania,
- procent rozrachunków, dla których wysłano dane przypomnienie, które zostały zapłacone przed dniem generowania kolejnego przypomnienia (jeżeli nie wygenerowano kolejnego przypomnienia, to znaczy, że nastąpiła zapłata),
- skuteczność poszczególnych kanałów wysyłki komunikatów – SMS, E-mail, telefon, pismo – w celu ich lepszego doboru w danej branży/kontrahenta,
- stopień otwierania E-maili (o ile rozwiązanie wysyłające zapewnia tę funkcjonalność)
Posiadanie danych dotyczących procesu umożliwia szereg dalszych optymalizacji – jak choćby przeprowadzanie testów A/B, gdzie weryfikujemy która wersja procedury jest bardziej skuteczna. Możemy wtedy dowolnie weryfikować, która treść, godzina lub dzień wysyłki dają lepszą skuteczność.