Przejdź do treści

Dobre relacje z dłużnikami

Akceptacja zwyczajów płatniczych kontrahentów zdejmuje z nas ryzyko pogorszenia relacji z nimi. Jednak – z perspektywy CFO – celem działań windykacyjnych jest uzyskiwanie wyników przekraczających wskaźniki branżowe, pozyskanie dodatkowej gotówki, co oznacza ciągłe przekraczanie strefy komfortu oraz pojawienie się dodatkowego ryzyka związanego z perspektywą współpracy z odbiorcą.

Pewnym rozwiązaniem jest jasne zakomunikowanie odbiorcom, iż działania związane z zapłatą prowadzone są niezależnie od działań sprzedażowych jako proces zautomatyzowany bez ingerencji użytkownika po naszej stronie. Takie podejście zwiększa poziom akceptacji dla tych działań.

Istotne jest także dostosowanie komunikacji do odbiorcy – poprzez profilowanie procedury, treści i ilości komunikatów, języka i okresów generowania treści windykacyjnych. Jest to możliwe dzięki grupowaniu kontrahentów i zapewnieniu możliwości łatwego edytowanie treści komunikatów dla poszczególnych grup.

Skontaktuj się, aby dowiedzieć się jak możesz to zrobić z PayTiq

Opóźnione płatności od klientów?

Zapisz się do newslettera PayTiq i daj sobie pomóc.